Komunikační dovednosti
Cíle:
Pro účastníka: pochopit proces komunikace a jeho úskalí, naučit se přesně a srozumitelně formulovat myšlenky, ověřovat pochopení, aktivně/empaticky naslouchat, seznámit se s typy otázek a vhodností jejich využití, naučit se dávat a přijímat zpětnou vazbu, uvědomit si neefektivní komunikační návyky a komunikační šumy a naučit se cesty k jejich eliminaci.
Pro firmu: díky těmto znalostem a dovednostem zlepšit efektivitu komunikace jak uvnitř firmy tak směrem k obchodním partnerům, zpříjemnit pracovní atmosféru na pracovišti a přecházet nedorozuměním a komunikačním šumům.
Stručný obsah:
- komunikační proces a jeho úskalí
- jasná, přesná, srozumitelná formulace myšlenek
- chyby vnímání
- předcházení nedorozuměním
- sdílení informací
- aktivní naslouchání
- umění klást správné otázky
- zpětná vazba
- uvědomování si neefektivních návyků, bariér
- eliminace komunikačních šumů
Modelové situace: pracovní schůzky, porady, předávání informací ve firmě
Hodinová dotace školení: 2 dny, 16 vyučovacích hodin