Asertivní a profesionální chování
Doporučení: navázat na program Komunikační dovednosti
Cíle:
Pro účastníka: naučit se rozpoznat své potřeby a umět je kultivovanou formou prosadit při respektování potřeb druhého, naučit se rozpoznat jednotlivé typy chování u sebe a u ostatních, naučit se asertivní techniky a vědět, kdy je vhodné je použít a umět je použít, umět rozpoznat manipulaci a účinně se jí bránit
Pro firmu: díky těmto znalostem a dovednostem dosáhnout efektivního chování zaměstnanců jak uvnitř firmy tak k obchodním partnerům, prevence a řešení konfliktů, ve firmě, zlepšení celkového klimatu ve firmě, větší spokojenost zaměstnanců.
Stručný obsah:
Trénink na konkrétních situacích z pracovního prostředí účastníků:
- uvědomování si svých potřeb, přání a požadavků a umění je otevřeně a kultivovaně je vyjadřovat
- umění pochopit a akceptovat rozdílný pohled na věc
- řešení konfliktních situací win – win
- umění podívat se na konflikt a problém jako příležitost k růstu a vývoji
- práce s emocemi
- typy jednání – agresivní, pasivní, manipulativní a asertivní – výhody, nevýhody a vhodnost
- asertivní techniky a vhodnost jejich použití
- rozpoznání manipulace a účinná obrana
Modelové situace: komunikace s kolegy, nadřízenými, podřízenými, obchodními partnery, porady, schůzky
Hodinová dotace školení: 2 dny, 16 vyučovacích hodin